Social icons


Dopo aver passato qualche giorno con le amiche a Milano ho deciso di raggiungere Albi nella sua casa in campagna e trascorrere lì il 2 giugno in tranquillità. 

After spending a few days with friends in Milan, I decided to join Albi at his country house and spend there June 2, Republic Day here in Italy.



La colazione è il mio momento preferito della giornata, durante la settimana mi piace gustarmi cappuccino e brioche al bar ma nel weekend preferisco preparare un dolce, apparecchiare la tavola per bene e passare la mattinata in famiglia. Questa volta ho infornato il classico plumcake allo yogurt, quello che si dosa con il vasetto. Il dolce più facile e buono che io conosca, il primo che ho imparato a fare!

Breakfast is my favorite time of the day, during the week I like to savor a cappuccino and a croissant at the bar but on the weekend I prefer to make myself a sweet treat, set the table for good, and spend the morning with the family. This time I baked the classic yogurt plum-cake, the one were every ingredient is measured with the yogurt jar. The easiest and most delicious treat I know, the first one I was taught!


(PH of Daily Chiccherìe)

Un vasetto di yogurt, due di zucchero, tre di farina, uno di olio di semi, tre uova, una bustina di vanillina e una di lievito. Impasto tutto insieme e verso tutto in uno stampo da plumcake o da ciambella infarinato e imburrato. Inforno a 180° a forno ventilato per una mezz'oretta o poco più, è sempre un successo, poi questa volta ho persino aggiunto delle gocce di cioccolato #yummy!!

A jar of yogurt, two of sugar, three of flour, one of vegetable oil, three eggs, 1/2 teaspoon of vanilla extract and 1/8 cups of baking powder. I mix all together and pour the mixture in a greased and floured loaf-pan. Bake at 180 degrees in a convection oven for half an hour or so, it is always a hit. This time I even added some chocolate chips #yummy!

Posta un commento

Thank you for your comment!

All rights reserved @DailyChiccherìe by Beatrice Conti. Powered by Blogger.

Instagram