Social icons

Con l'avvicinarsi del Natale non potevo che condividere con voi il mio buonissimo Strudel! Nonostante mi piaccia anche in ogni altro momento dell'anno, durante il Natale il profumo di mele e cannella sparso per casa è ancora più piacevole. 

With Christmas around the corner I could not share with you my delicious Strudel recipe! Although I like it at any other time of the year, during Christmas the scent of apples and cinnamon spread in the house is even more enjoyable.


Ingredienti:
2-3 mele, apples
cannella, cinnamon
zucchero di canna, brown sugar
pinoli, pine nuts
un foglio di pasta sfoglia, a sheet of puff pastry


I passaggi sono facilissimi: ho sbucciato e tagliato a pezzetti le mele. Per ammorbidirle le ho passate in padella sul fuoco per una decina di minuti con un dito d'acqua, un paio di cucchiai di cannella, zucchero di canna e pinoli.

The steps are very easy: I peeled and chopped apples. To soften the apples I put them in a pan on the stove for about ten minutes with a little water, a few tablespoons of cinnamon, brown sugar and pine nuts.


Una volta stesa e forata la pasta con una forchetta l'ho riempita al centro con le mele. Dopo aver richiuso tutto bene ho cosparso la superficie con zucchero di canna e infornato a 180° per una mezz'oretta. 

Once rolled out and punched the dough with a fork, I filled the center with the apples. After closing everything, I sprinkled the surface with brown sugar and baked at 180° for half an hour.

(PH of Daily Chiccherìe)

Senza curarmi dei tanti stravizi delle festività mi piace servirlo con una pallina di gelato alla crema e panna montata. Un sacrificio per cui vale la pena spendere qualche caloria in più!

Not caring of the many excesses of the holidays I like to serve it with a scoop of vanilla ice cream and whipped cream. A sacrifice that is worth spending a few extra calories!

Posta un commento

Thank you for your comment!

All rights reserved @DailyChiccherìe by Beatrice Conti. Powered by Blogger.

Instagram